diumenge, 5 de juliol del 2009

Cites de Goriot

Fent un cop d'ull al diari, es diria que el missatge universal que França tenia per al món ha resultat en fer-ne una còpia del París de l'època: “Si terriblement agitée qu'il faut je ne sais quoi d'exorbitant pour y produire une sensation de quelque durée” (Goriot, p.22).

Una observació que voldria que sempre fos certa:
“Le bonheur est la poésie des femmes, comme la toilette en est le fard” (Goriot, p.35)

“Comme tous les esprits rétrécis, madame Vauquer avait l'habitude de ne pas sortir du cercle des événements, et de ne pas juger leurs causes” (Goriot, p.47).

L'enyorança de les fonts:
Quan Rastignac escriu a la seva mare per demanar-li diners (una quantitat important) li diu: “Ma chère, vois si tu n'as pas une troisième mamelle à t'ouvrir pour moi” (Goriot, p.121).

Ah! La facilitat!
“La certitude de réussir engendre mille félicités que les hommes n'avouent pas, et qui font tout le charme de certaines femmes” (Goriot, p.190).

Corba d'aprenentage
Bianchon, l'estudiant de medicina: “Les médecins qui ont exercé ne voient que la maladie; moi, je vois encore le malade” (Goriot, p.339). Aquí l'aprenentage pren la forma de camí vers l'abstracció. Però no hi ha potser també hi ha un aprenentatge que consisteix en anar al concret?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada